24 november 2008

24 november


Åkte till Karolinska själv för att hämta ut bilder på Adam som kuratorn beställt åt oss.
När Adam gick bort så var det en fotograf där och fotade honom i vaggan .
Jag försöker vara stark men vid såna här tillfällen märker jag att jag inte är det.
Borde nog ha haft nån med mig.
Grät på bussen hela vägen hem med fotona tryckta mot mitt bröst...
Det ser ut som om han bara sover, att han när som helst kommer att öppna sina blåa ögonen.
Jag är så långt nere under ytan just nu, det enda jag kan tänka på är begravningen.
Ja, det är dumt att tänka på den men det är svårt att låta bli.
Jag fasar över att vi ska sitta bredvid kistan där vårt barn ligger.
Han kommer att ligga så nära...
Prästen Ebba var här hos oss ikväll så vi har bestämt det sista.
Nu är allt klart, psalmer, böner och låtar till in och utgång.
Nu är det bara att invänta torsdagen...

4 kommentarer:

Ulle sa...

Torsdag kommer att bli en tung dag för dej/er men jag tror samtidigt att det kommer att kännas skönt med ett avslut. Kommer att finnas vid din sida. Du klarar det!!
Kramis U

Yvonne sa...

Ja torsdag blir nog en otroligt svår prövning, men vi ska försöka stötta så gott vi kan!
Fint foto på Adam - han är verkligen vacker! Skönt att fotograf fanns på plats och kunde föreviga detta ögonblick.
Finns för dig när du behöver..
P&K, Yvonne

Charlotta sa...

Jag ville bara säga att Adam är så söt på denna bild. Det kommer att bli tufft för både dig och Micke på torsdag. Men jag tror att jag pratar för alla när jag säger att vi era vänner kommer att finns här för er, vi vill stötta er och vi kommer att vara vid er sida, även om vi inte kommer att sitta vid er sida i kyrkan så kommer vi att vara där, ni kommer att finnas i våra tankar under denna sorgliga dag.
Tycker om er
Lotta

Adhdmamman sa...

Tänker på er imorgon!!!
som jag skrev i vår tråd på fl...
vad vacker han är/var lilla adam. verkligen